Mijn stage stond op losse schroeven

3 juli 2019 - Weert, Nederland

Een blog eerder dan verwacht, maar de titel zegt al genoeg......

Met nog 1,5 maand als vooruitzicht voordat ik op het vliegtuig naar Aruba zou stappen gebeurde maandag iets wat niemand zou willen mee maken. Ik kreeg een telefoontje vanuit school dat de SBB keuring er niet meer was voor mijn stage in Aruba. Als MBO stagiaire ben je verplicht om bij een organisatie stage te lopen die gekeurd zijn door het SBB. Heb je deze niet mag je dus ook geen stage meer gaan lopen.

Je kunt je voorstellen dat op dat moment de stress erbij mij inschoot. Ik had voor een groot bedrag al aan kosten gemaakt en zag het zo voor mijn ogen weg vagen.

Gisteren (dinsdag 2 juli) heb ik de hele dag aan de telefoon gehangen met docenten van mijn school. Iedereen was in de weer door contact te zoeken met de adiviseur van het SBB en met de organisatie in Aruba. Ik kon op dat moment alleen maar van een zijlijn toekijken in de hoop dat het geregeld zou worden.

Zelf was ik deze dag op huisbezoeken vanuit mijn stage in Nederland en moest ik tussendoor alle telefoontjes vanuit school opnemen. Deze telefoontje zijn vanaf 9:30 in de ochtend begonnen tot ik om 16:15 een telefoontje van mijn mentor vanuit school kreeg.

Naar verschillende telefoontjes met het SBB was het dan eindelijk zo ver dat ik een tijdelijke accreditatie krijg voor de periode dat ik naar het eiland ga.

Na een hele spannende dag gisteren kan ik dan toch zeggen dat ik mijn trip naar Aruba voort kan zetten.

1. Gésa Vries:
    3 juli 2019
    Jeetje Anouk wat een gedoe , ik snap dat je in de stress vloog , maar het is gelukkig goed gekomen 😅😘
  2. Anouk Broens:
    3 juli 2019
    Ja ben heel blij dat het uiteindelijk goed gekomen is. Een geruststelling meer😇
  3. Maud:
    3 juli 2019
    schrikken mann.. echt blij voor je, heb je goed gefixtt!🍀
  4. Anouk Broens:
    Jaa was behoorlijk schrikken!! Dankjewel😘
  5. Cindy:
    4 juli 2019
    Super dat het goed komt. Altijd vervelend als zoiets gebeurt maar ze moesten het toch spannend houden voor jou he ;) ge kent gewoon gaan!
  6. Anouk Broens:
    4 juli 2019
    Ja ze hebben het zeker spannend voor mij gehouden. Dan denk je alles voor 100% te hebben geregeld, maar dan moet er net iets fout gaan waardoor alles op de kop staat. Uiteindelijk toch weer de rust terug kunnen vinden en kan ik over 1,5 maand op het vliegtuig stappen.