Verzekeringen en bijbaantje

25 juni 2019 - Weert, Nederland

Hoi hoi,

Zoals in mijn vorige blog beschreven ben ik op zoek gegaan naar een bijbaantje in Aruba, omdat ik alleen naar het eiland ga en graag mensen wil leren kennen. Tevens is het financieel meegenomen om iets extra's te verdienen ivm de hoge kosten van levensonderhoud op het eiland. Ik had gesolliciteerd bij twee strandtentjes genaamd: Moomba Beach en Boegaloe. Tot op heden heb ik daar nog niks van vernomen, maar toen ik bij Moomba Beach had gesolliciteerd kreeg ik een paar dagen later een berichtje van de manager van restaurant Dragonfly. Ze gaf aan dat ze voor de periode dat ik op het eiland ben een hulpkracht zocht. Na veel wikken en wegen heb ik dan ook het besluit gemaakt om her te gaan werken. Het is een divers team waar dat ik dus ook veel Engels zal moeten gaan praten. Hier ben ik dan ook blij om, zodat ik mijn Engelse taal op een hoger niveau kan gaan brengen.

Omdat ik in Aruba een bijbaantje zal nemen is het voor mij heel belangrijk dat ik goed verzekerd ben tegen ongevallen en dergelijke. Na een paar telefoontjes met mijn verzekeringsmaatschappij 'Op-heij' hebben we er in overleg voor gekozen om een globetrotter verzekering af te sluiten. Dit zijn speciale verzekeringen die zijn ingericht voor jongeren die gaan reizen en of een buitenland stage gaan doen. Hierdoor ben ik voor bagage, ongevallen, medische kosten, hulpverlening, rechtsbijstand en aansprakelijkheid verzekerd. Het is dus een verzekering die uitgebreiderd is dan een 'normale' reisverzekering. Het is dan ook logisch dat deze ook veel prijziger is dan de standaard reisverzekeringen, maar dan ga je wel met een veel rustiger gevoel 3,5 maand naar het buitenland.

Tevens heb je voor een stage vergunning in Aruba een VOG nodig die je in Nederland moet aanvragen. Naar veel zoeken ben ik dan eindelijk op de pagina gekomen waarbij ik een blanco formulier heb wat ik het kunnen sturen naar Aruba om in te kunnen vullen. Een werkgever moet dit namelijk aanvragen via een formulier wat ik zelf moet afgeven in de gemeente waar ik woon.

Ten tijde van het schrijven van deze blog is het dan ook nog maar 1 maand 23 dagen en 16 uur voordat ik naar Aruba vertrek. Het komt dus steeds maar dichterbij en wordt het ook steeds spannender. Ik ben in ieder geval er helemaal klaar voor en kan niet wachten om te kunnen vertrekken.

Hiermee sluit ik dan ook deze blog af. En zal mij eerst volgende blog waarschijnlijk net voor mijn vertrek zijn!!

1. Gésa Vries:
    25 juni 2019
    Knap Anouk , goed geregeld allemaal 👍😘
  2. Mo:
    26 juni 2019
    I ❤️ Dragonfly
    Komen we zeker keertje bij je eten ☺️.
    X mo
  3. Iboya: